Isnin, 6 September 2010

Syawal menjelang tiba..

Tinggal lagi berapa hari jerk kita akan meninggalkan bulan ramadhan..isk3..sedihnya..adakah sempurna
amalan puasa kita???@seperti thun 2 sebelumnya???moga diri kita tergolong dalam orang 2 yang sentiasa
mendapat keredhaanNYA..Bila syawal menjelang tiba,mula lah diri ini teringat keluarga yang jauh dimata,sedihnya xdapat beraya bersama..mak,abang,kakak 2..rindu dekat semua..terutamanya anak 2 sedara yang masih kecil dan comel 2 belaka...rindunya tak terkata,hanya doa penguat jiwa.Teringat pesan mak"sabar ea sayang,kalau teringin nak makan ketupat@rendang jilat tapak tangan"..aku xtahu nape mak aku pesan macam tu..tapi aku xpernah wat pon..hehehe...apelah yang diorang ngh wt sekarang??kami ni bukanlah orang yang senang,jadi seperti hari 2 sebelumnya..beraya dengan apa yang ada je..Kadang 2 sedih gak bila memikirkan tentang kesusahan keluarga.tapi tu semua ada hikmahnya..sabar jela..mungkin belum ada rezeki..semenjak ayah meninggalkan kami semua ketika aku berumur 15 tahun..hidup kami berubah..ibu terpaksa bekerja untuk menanggung kami..jasa dan pengorbanan ibu tidak mungkin akan aku lupa..raya tahun ni bagaimanalah agaknya..kuih raya dah buat@belum??ibuku ada duit@tidak??macam 2 yang aku fikirkan tentang ibuku..bagaimana persiapan raya pada tahun ni kerana tahun ni kami sekeluarga agak kesusahan sedikit...moga diakhir Ramadhan ini kami dimurahkan rezeki...Amin Ya Rabb...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan